نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi


اگر قصد خرید یک دستگاه کنسول بازی خانگی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدامی به مقایسه مشخصات فنی کنسول بازی X-Box One با PS4 در این مقاله بپردازید.
در جدول زیر به مقایسه سخت افزاری 6 دستگاه پرطرفدار کنسول بازی پرداختیم.


PS4 Slim, PS4 pro, PS4, X-Box One X, X-Box One S, X-Box Oneا 

 

بررسی کنسول دستی PlayStation Vita سونی

 

اولین کنسول دستی سونی یعنی PlayStation Portable موفقیت نسبتا خوبی را بدنبال داشت، اما بازار کنسول‌های دستی و قابل حمل در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات جدی شده است. با ورود تبلت‌ و تلفن‌های هوشمند و بازی‌های جذاب و ارزان قیمتی همچون پردندگان خشمگین، تقاضا برای خرید کنسول‌های بازی قابل حمل با کاهش چشم‌گیری روبرو شده است. حتی نینتندو که کنسول‌های بازی قابل حملش همواره پرفروش بوده‌اند برسر فروش 3DS به شدت به مشکل بر خورد و چندین بار قیمت آن را کاهش داد. اما سونی برای جذب دوباره علاقمندان بازی به کنسول دستی جدید خود تمام تلاشش را بکار گرفته تا همه چیز را در یک ابزار کوچک قابل حمل گرد هم آورد و قیمت آن را نیز به حداقل برساند. در ادامه بررسی کامل پلی‌استیشن ویتا که حاصل روزها کار و تلاش زومیت است را مشاهده خواهید کرد.

 

PlayStation Vita اولین بار در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ در کنفرانس اختصاصی پلی‌استیشن و توسط مدیرعامل فعلی سونی و البته با نام رمز NGP معرفی شد. کمی بعد در نمایشگاه E3 2011، این کنسول دستی با نام Vita به نمایش گذاشته شد و نهایتا در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ رسما وارد بازار اروپا و امریکا گردید. شاید اگر ویتا را در دست نگرفته باشید تصور کنید که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با PSP ندارد، اما در حقیقت ویتا به مراتب خوش ساخت‌تر از PSP بوده و از نظر قدرت سخت‌افزاری و امکانات جانبی به شدت ارتقاء یافته است.

پیش از شروع مقاله از امیر اسماعیلی عزیز که در تهیه این بررسی کمک بسیاری به ما نمودند کمال تشکر را داریم.

در داخل جعبه PS Vita: کنسول بازی ویتا، شارژر، کابل برق، کابل USB وجود دارد و خبری از کارت حافظه و هدفون نیست.

 

اگر نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری پلی‌استیشن ویتا بیاندازید متوجه می‌شوید که سونی هر آنچه در توان داشته برای قدرت بخشیدن به ویتا به کار گرفته است. این کنسول دستی مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای است که قدرت گرافیکی نزدیک به پلی‌استیشن ۳ دارد. صفحه نمایش ۵ اینچی آن نیز از نوع AMOLED چندلمسی می‌باشد. علاوه بر صفحه نمایش لمسی، در پشت کنسول نیز یک صفحه لمسی دیگر وجود دارد که کنترل بازیکن در بازی‌ها را بیشتر می‌کند. ویتا یک کنسول اختصاصی بازی است که به لطف ابزارهای مختلف کنترلی شامل صفحه‌های لمسی، کنترلرهای آنالوگ، دوربین و دکمه‌های فیزیکی، دست تولیدکنندگان را برای ساخت بازی‌های جذاب و متفاوت باز گذاشته است.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و اینترنت , لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه کنسول بازی , قیمت کنسول بازی ps4 , بهترین کنسول بازی , خرید کنسول بازی دست دوم , کنسول بازی قابل حمل , ایکس باکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi


چگونه کورتانا را در ویندوز 10 غیرفعال کنیم؟
مجموعه: ترفندهای کامپیوتری

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

دستیار صوتی کرتانا


در این مطلب به نحوه غیر فعال کردن کورتانا پس از آپدیت Anniversary در ویندوز 10 نسخه های هوم و پرو می پردازیم.
مایکروسافت دستیار شخصی دیجیتالی خود، کورتانا را برای کاربران ارائه کرده و در ویندوز 10 آن را با به روز رسانی کامل تر می کند. کورتانا به غیر از جستجو در کامپیوتر کارهای دیگری هم انجام می دهد مانند نمایش اعلان ها، ارسال ایمیل، تنظیم یادآورها و… و انجام همه این کارها با استفاده از صدای شما است. ممکن است بعضی افراد کورتانا را مزاحم و آزار دهنده بدانند و یا به دلیل مصرف بالای پردازنده مایل به استفاده از آن نباشند و ترجیح می دهند آن را غیرفعال کنند.

قبل از آپدیت Anniversary در ویندوز 10 شما می توانستید با استفاده از کلید تعیین شده ای کورتانا را غیر فعال کنید، اما پس از آپدیت این ویژگی دیگر در دسترس نیست و ظاهرا مایکروسافت دوست ندارد شما کورتانا را غیر فعال کنید. اما روش های دیگری هم برای غیرفعال کردن کورتانا وجود دارد که در زیر آن ها را بیان می کنیم.

غیر فعال کردن کورتانا در ویندوز 10 پرو (Windows 10 Pro)
بر روی باکس جستجوی کورتانا بزنید وعبارت Edit group policy را جستجو و آن را باز کنید.
 

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

فعالسازی برنامه کورتانا


در پنجره ی راهبری سمت چپ به این مسیر بروید:
Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components >
Search

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

غیر فعال کردن کورتانا ویندوز 10

سپس Allow Cortana را پیدا و روی آن دابل کلیک کنید.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا


حالا Disabled را فعال و OK را بزنید. سپس کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات اعمال و کورتانا غیر فعال شود.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا

غیر فعال کردن کورتانا

غیر فعال کردن کورتانا در ویندوز 10 هوم (Windows 10 Home)
این روش کمی پیچیده تر است و شامل ویرایش رجیستری ویندوز می شود. توجه داشته باشید که ویرایشگر رجیستری یک ابزار قدرتمند است و استفاده اشتباه از آن می تواند سیستم شما را ناپایدار یا حتی غیرقابل استفاده کند. این یک هک بسیار ساده است و تا زمانی که دستور العمل ها را دقیقا انجام دهید، نباید هیچ مشکلی داشته باشید.

بر روی باکس جستجوی کورتانا بزنید وعبارت Regedit را جستجو و آن را باز کنید.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا


در پنجره ی راهبری سمت چپ به این مسیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Policies > Microsoft > Windows

روی Windows راست کلیک کنید و مسیر New > Key را انتخاب کنید. حالا پوشه ای ایجاد می شود، نام پوشه را Windows Search بگذارید.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا


سپس روی Windows Search راست کلیک کنید، و این بار مسیر New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید و نام فایل ایجاد شده را AllowCortana بگذارید و اینتر را بزنید.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا


روی AllowCortana دابل کلیک کنید و مقدار Value Data را صفر قرار دهید.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا


کامپیوتر را ریستارت کنید تا تغییرات انجام شود و کورتانا غیرفعال شود. پس از ریستارت کامپیوتر تغییرات انجام خواهد شد و کورتانا به یک باکس ساده جستجو تبدیل می شود و عبارت Ask me anything به Search Windows تغییر می کند که فقط کار جستجو را انجام می دهد.

ترفندهای ویندوز 10, غیر فعال کردن کورتانا


برای فعالسازی دوباره برنامه کورتانا تنها کافی است تا فایل ایجاد شده ی AllowCortana را حذف کنید یا اینکه Value Date را به عدد 1 تغییر دهید.



:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و اینترنت , ,
:: برچسب‌ها: ترفندهای ویندوز 10 , غیر فعال کردن کورتانا ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 آذر 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد