ویدئو پروژکتورها برای استفاده در منازل
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi

‎پروژکتورهای سینمای خانگی ‏این نوع از ویدئو پروژکتورها برای استفاده در منازل به عنوان سینمای شخصی و تماشای برنامه ‏های محبوب در اندازه بزرگ و کیفیت بالا طراحی و ساخته شده است.

 

مزایا و معایب پروژکتورها
اصول اولیه ی پروژکتور
سیستم پروژکتورهای ارسال تصویر از جلو از دو بخش تشکیل می شود: یک پروژکتور که تصویر را ایجاد می کند، و یک صفحه ی نمایش که آن را منعکس می نماید. تفکر سر و کله زدن با این دو بخش معمولا مردم را نگران می کند، ولی در واقعیت راه اندازی و نصب ویدئو پروژکتورها بسیار آسان است.

سه نوع تکنولوژی در پروژکتورهای پرتاب از جلو وجود دارد: DLP، LCD و LCOS.

LCD در واقع همان تکنولوژی است که در تلویزیون های صفحه تخت استفاده می شود. قیمت پروژکتورهای LCD به طور کلی در محدوده ی پایین تا متوسط قرار می گیرد. زمانی که قیمت آن ها به شدت تحت تاثیر بازار بود، پیشرفت های مداوم آن ها باعث شد تا بعضی مدل ها در سطح خود جزو بهترین ها باشند. برای مثال، شرکت اپسون در طول چند سال اخیر چندین پروژکتور فوق العاده را روانه ی بازار کرده است.

DLP، یا پردازش نور دیجیتال، از چیپ های کوچک همراه با میلیون ها آینه ی ریز استفاده می کند. قیمت آن ها از مدل های سطح پایین ارزان قیمت تا پروژکتورهای فوق العاده گران سه چیپ شعله افکن که برای سینماها طراحی شده اند متفاوت می باشند. پروژکتورهای دیجیتال موجود در سینماها اکثراً از نوع DLP می باشند. سطوح سیاه یا نسبت کنتراست آن ها معمولا به خوبی LCOS یا بیشتر مدل های LCD نیست، ولی رزولوشن آن ها خیلی بهتر است. از آن جایی که معمولا کیفیت ساخت آنها خیلی خوب می باشد، گفتن این که DLP خیلی خوب یا خیلی بد است غیر ممکن می باشد، ولی به طور کلی کیفیت تصویر آن ها خیلی خوب است.

LCOS یا کریستال مایع روی سیلیکون، را می توان ترکیبی از DLP و LCD دانست. سیستم آن از یک لایه ی کریستال بر روی یک سطح شیشه ای تشکیل شده است. سطوح سیاه و نسبت کنتراست هر دو فوق العاده هستند. پروژکتورهای JVC (که از نسخه ی LCOS خود به نام D-ILA استفاده می کنند)، همواره بالاترین نسبت کنتراست را در بین کلیه ی دستگاه های نمایشی که من آزمایش کرده ام داشته اند. نسخه ی شرکت سونی به نام SXRD با فاصله ی کمی در رده ی دوم قرار دارد. قیمت آن ها در محدوده ی متوسط و بالا قرار می گیرند، اگر چه پروژکتورهای ۴K جدید سونی بسیار گران قیمت تر هستند.

 

video-projector-television-home-better-epson

 

مزایای پروژکتور :
اندازه
این یکی از دلایل اصلی برای انتخاب پروژکتورهاست. برای فیلم های ۲٫۳۵:۱ یک صفحه نمایش با عرض ۳ متر و ۶۰ سانتی متر کافی است. دیدن فیلم در صفحه نمایشی به این ابعاد دقیقا حس حضور در سینما را به شما القا میکند. من دقیقا تجربه اش را دارم، موقع دیدن فیلم ارباب حلقه ها نا خود آگاه تصور میکردم در میان جمعیت در حال تماشای فیلم هستم و امکان توقف آن نیست. اما لحظه ای که همسرم با ریموت پروژکتور فیلم را متوقف کرد به خودم آمدم و متوجه شدم در منزل کنار بخاری و یک لیوان چای در دست هستم !

در یک صفحه ی نمایش کوچک تلوزیون، حتی ۵۰ اینچ یا بیشتر، شما نمی توانید تمامی جزئیات یک تصویر ۱۰۸۰p را ببینید. از فاصله ای حدودا سه متری، چشم های شما هم نمی تواند آن ها را درک کند. با افزایش آن به حدود ۱۰۰ اینچ، این مشکل برطرف خواهد شد. تمامی رشته های جدای مو، هر منفذ و نقطه ی ریز، هر دانه ی شن و رشته ی چمن را می توانید ببینید.

اینجاست که مزایای ۴K به کار می آیند. اگر چه من فکر می کنم تلویزیون های Ultra HD 4K چندان کاربردی نیستند اما همین رزولوشن برای پروژکتورها فوق العاده است. هرچقدر که تصویر بزرگتر می شود جرئیات قابل مشاهده در آن بیشتر می شود. بیشتر مردم ممکن است در یک صفحه ی نمایش ۱۵۰ اینچ پیکسل ها را مشاهده کنند، ولی در مورد ۴K این گونه نیست. متاسفانه، هم اکنون پروژکتورهای Ultra HD حتی از تلویزیون های Ultra HD هم کمیاب تر هستند.

با داشتن یک ویدئو پروژکتور ۴K بالاخره، خانه ی شما به مکان اصلی برای تماشای فیلم های شبانه، سریال های تلویزیونی و مسابقات ورزشی تبدیل می شود.





:: موضوعات مرتبط: لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: بهترین ویدئو پروژکتور خانگی , ویدئو پروژکتور , 4k قیمت ویدئو پروژکتور سینمای خانگی , راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی , قیمت ویدئو پروژکتور خانگی ارزان , قیمت ویدئو پروژکتور full hd , دیتا پروژکتور سونی مدل vpl-vw300es , قیمت دیتا پروژکتور سونی مدل vpl-vw300es , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: