خرید یک دستگاه کنسول بازی خانگی
نوشته شده توسط : Hamid Mohammadi


اگر قصد خرید یک دستگاه کنسول بازی خانگی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدامی به مقایسه مشخصات فنی کنسول بازی X-Box One با PS4 در این مقاله بپردازید.
در جدول زیر به مقایسه سخت افزاری 6 دستگاه پرطرفدار کنسول بازی پرداختیم.


PS4 Slim, PS4 pro, PS4, X-Box One X, X-Box One S, X-Box Oneا 

 

بررسی کنسول دستی PlayStation Vita سونی

 

اولین کنسول دستی سونی یعنی PlayStation Portable موفقیت نسبتا خوبی را بدنبال داشت، اما بازار کنسول‌های دستی و قابل حمل در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات جدی شده است. با ورود تبلت‌ و تلفن‌های هوشمند و بازی‌های جذاب و ارزان قیمتی همچون پردندگان خشمگین، تقاضا برای خرید کنسول‌های بازی قابل حمل با کاهش چشم‌گیری روبرو شده است. حتی نینتندو که کنسول‌های بازی قابل حملش همواره پرفروش بوده‌اند برسر فروش 3DS به شدت به مشکل بر خورد و چندین بار قیمت آن را کاهش داد. اما سونی برای جذب دوباره علاقمندان بازی به کنسول دستی جدید خود تمام تلاشش را بکار گرفته تا همه چیز را در یک ابزار کوچک قابل حمل گرد هم آورد و قیمت آن را نیز به حداقل برساند. در ادامه بررسی کامل پلی‌استیشن ویتا که حاصل روزها کار و تلاش زومیت است را مشاهده خواهید کرد.

 

PlayStation Vita اولین بار در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۱ در کنفرانس اختصاصی پلی‌استیشن و توسط مدیرعامل فعلی سونی و البته با نام رمز NGP معرفی شد. کمی بعد در نمایشگاه E3 2011، این کنسول دستی با نام Vita به نمایش گذاشته شد و نهایتا در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ رسما وارد بازار اروپا و امریکا گردید. شاید اگر ویتا را در دست نگرفته باشید تصور کنید که از نظر ظاهری تفاوت چندانی با PSP ندارد، اما در حقیقت ویتا به مراتب خوش ساخت‌تر از PSP بوده و از نظر قدرت سخت‌افزاری و امکانات جانبی به شدت ارتقاء یافته است.

پیش از شروع مقاله از امیر اسماعیلی عزیز که در تهیه این بررسی کمک بسیاری به ما نمودند کمال تشکر را داریم.

در داخل جعبه PS Vita: کنسول بازی ویتا، شارژر، کابل برق، کابل USB وجود دارد و خبری از کارت حافظه و هدفون نیست.

 

اگر نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری پلی‌استیشن ویتا بیاندازید متوجه می‌شوید که سونی هر آنچه در توان داشته برای قدرت بخشیدن به ویتا به کار گرفته است. این کنسول دستی مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای است که قدرت گرافیکی نزدیک به پلی‌استیشن ۳ دارد. صفحه نمایش ۵ اینچی آن نیز از نوع AMOLED چندلمسی می‌باشد. علاوه بر صفحه نمایش لمسی، در پشت کنسول نیز یک صفحه لمسی دیگر وجود دارد که کنترل بازیکن در بازی‌ها را بیشتر می‌کند. ویتا یک کنسول اختصاصی بازی است که به لطف ابزارهای مختلف کنترلی شامل صفحه‌های لمسی، کنترلرهای آنالوگ، دوربین و دکمه‌های فیزیکی، دست تولیدکنندگان را برای ساخت بازی‌های جذاب و متفاوت باز گذاشته است.





:: موضوعات مرتبط: کامپیوتر و اینترنت , لوازم جانبی موبایل , لوازم دیجیتال , لوازم خانگی , لوازم کامپیوتر , خرید دوربین هندی کم , خرید دوربین هندی کم , خرید ماشین لباسشوئی خانگی , خرید کامپیوتر رومیزی , خرید اسپیکر , خرید یخچال ساید بای ساید , خرید مایکروفر , راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا , راهنمای خرید ماساژورهای برقی , آشنایی با عملکرد تلویزیون های OLED&QOLED , دستگاه تصفیه هوا , ماساژور برقی , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه کنسول بازی , قیمت کنسول بازی ps4 , بهترین کنسول بازی , خرید کنسول بازی دست دوم , کنسول بازی قابل حمل , ایکس باکس , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: